Mobilförsäljare

Jag pratar aldrig med mobilförsäljare på stan. Min mor blev lurad och jag har hört flera fall där folk känner sig lurade. Jag har för det mesta tänkt att de mest förvirrar och passar på när folk är stressade.

Men idag pratade jag med några i gallerian Bromma Blocks. De bjöd på en flaska Loka så då kunde jag väl i alla fall prata med dom. De kollade mitt abonnemang och frågade om jag inte skulle köpa en ny telefon.

Jag tänkte köpa iphone 5 i höst, svarade jag.

Den kommer inte i år, svarade båda två.

Ja, det gör den, i september i USA, sa jag.

Nej, det är då den presenteras. Man vet aldrig när den kommer till Sverige.
Det läste jag senast idag.
Men en HTC Sensation då?

Nej, jag tänker inte köpa en ny telefon nu, när nästa iphone är så nära och mitt abonnemang går ut i höst.

Med det så avslutades samtalet.

Jag gissar att det var den här artikeln de syftade på.

Ingen big deal. Men tänk om jag hade köpt en Sensation med ett dyrt tvåårs-abonnemang och stått där i november när en ny iPhone släpps. Då hade jag känt mig dummare än tåget. Och väldigt lurad.

Inte ett bra sätt att bygga långvariga kundrelationer på.

Ett svar på “Mobilförsäljare”

  1. Hej Henrik, nämn gärna vilka företag som gör detta, jag har själv varit i kontakt med mobilförsäljare utan moral.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *