Fantastisk kundvård av Sony

Så här har vår TV sett ut. Först i början av året. Det tog nästan en halvtimme innan bilden syntes utan störningar. Jag mailade ett par varv med Sonys service/kundtjänst och jag skickade bilder och filmer och till och med en timelapse.

Efter att de sett filmerna, och att jag påpekade att det verkade vara ett rätt vanligt fel på just den här modellen, så sa de att de ville titta på den och att det förmodligen var ett garantifel. Jag sa att teven var tyvärr mer än tre år gammal men de svarade att garantin hade förlängts på just det felet.

Efter ett par veckor kom teven tillbaka, lagad och fin. De hade bytt själva skärmen vilket jag såg eftersom den djupa repan var borta. Jag hade inte lagt ut en krona.

Igen?

Efter ungefär ett halvår började det igen. Samma fel började dyka upp och jag kontaktade Sony igen. Samma visa, skickade ett par bilder, de hämtade teven. Efter ett par veckor hörde serviceverkstaden av sig och frågade om det var ok om Sony skickade mig en ny TV istället.

Ny!

Så idag kom den. Den förra teven närmade sig den fjärde födelsedagen. Men nu har vi en ny. Visst, det är inte samma sorts TV, den här är lite billigare. Men den har inbyggd satellitmottagare, den har 3D, den kan spela in på USB, den har Netflix och det är en LED så den är liten fin och smal.

Jag tycker det är helt fantastiskt. Jag tror inte att jag på något sätt hade kunnat tvinga Sony att göra så här. Visst, kända fabrikationsfel på apparater så här dyra går det ju att bråka om. Men de hade kunnat laga den minst en gång till.

Så jag är supernöjd! Tack Sony!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *