Last impression last?

Två intressanta grejer idag. Den ena illustrerade hur ett första intryck sätter den eventuella kundens inställning från början. Den andra hur man vill bli ihågkommen.

Jag blev uppringd av en säljare som sålde någon sorts mobillösningar för webben. Han mailade och jag surfade så klart in direkt och kollade. Från telefonen. Var deras sajt mobilanpassad? Nej. Inte ett dugg. Det ger ju ett ganska tveksamt intryck, tycker jag. Leva som man lär och så vidare.

Sedan fick jag höra en historia av en kollega. De hade bott på ett vandrarhem i Visby hamn. Standarden var så där, men motsvarade väl i stort sett pris och förväntningar. Men när de checkade ut så frågade de om det var ok att låta väskorna stå kvar några timmar i väntan på att färjan skulle gå.
80 kr per person, sa ägaren.

Är det verkligen så man vill bli ihågkommen? Som en girig typ som inte vill hjälpa till?

Jag ska leta upp vandrarhemmet på lite recensionssajter så får vi se om fler varit med om samma sak.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *